Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Jumaat, 13 Ogos 2010

Tangan kiri tangan kanan


Tengok tangan kiri .Selalunya tangan kiri kurang bagus dari tangan kanan.Sekarang tengok tangan kanan .Betuk ke selalunya lebih mahir berbanding tangan kiri ?
Bagi orang yang tidak kidal, sifir ini betul .Tangan kanan lebih bagus atau lebih cekap ,lebih tangkas ,lebih mantap berbanding tangan kiri.
Jika gunakan tangan kiri sahaja , hampir semua kerja yang dibuat, tidak dapat diselesaikan dengan cepat dan tepat .Tangan kanan pun serupa. Tapi, jika kedua-dua tangan digunakan kerja jadi cepat dan baik.Cuba menaip dengan satu tangan memang lambat cuba pandang dengan sebelah mata pandangan tidak berapa jelas.cuba berdiri dengan satu kaki ,selalunya tidak berapa stabil cuba tutup bebelah telinga pendengeran tidak berapa jelas cuba tutup sepelah hidung, selalunya sukar untuk bernafas.
Itu membuktikan yang kita memerlukan orang lain untuk cermerlang.Untuk menjadi luar biasa, kita memerlukan orang lain .Sama macam tangan kanan memerlukan tangan kiri dan kaki kanan memerlukan kaki kiri .
Jadikan orang lain unuk cermerlang sebagaimana tangan kanan memerlukan pasangannya, kaki memerlukan pasangannya ,telinga memerlukan pasangannya.Dipetik dari kata -kata Dr Hm Tuah Iskandar al-Haj

Tiada ulasan:

Catat Ulasan